Google mijn bedrijf handleiding, deel 6, finishing touch
Bij de eindejaarsactie heb ik iedereen die een telefoonnummer heeft afgenomen een handleiding Google Mijn Bedrijf beloofd en gestuurd.
Omdat hier zoveel waardevolle informatie in staat ga ik de inhoud de komende weken toch met je delen. Ook al heb je toch geen telefoonnummer afgenomen.
Iedere maandag stuur ik je een vervolgstap toe. Vandaag de laatste in deze reeks
Dit document is te waardevol om zomaar te laten liggen. Je krijgt het document niet ineens maar in losse onderdelen zodat je steeds de tijd hebt om het zelf ook in te regelen.
Ook de afgelopen week weer een royale verdubbeling van het aantal weergaven.
Zelfs de post over Corona heeft een aantal views, 10 stuks op het profiel waar ik mee test. Niet veel maar toch levert het iets op.
Heb je 30 profielen dan kan ze berekenen wat je bereik is. Niet verwaarloosbaar.
De komende tijd zullen we zelf nog actiever gebruik gaan maken van posts. Posts blijven tegenwoordig onbeperkt staan. Voorheen wat dit maar een week.
Ik vind het van belang om te meten wat de resultaten zijn. Je kan daarom UTM tags instellen. Je kan nu nog beter in Google analytics zien waar je traffic vandaan komt.
En dit wil je weten!
Maak eerste een campagne URL via Campaign URL Builder van Google.
Hier vul je het volgende in:
Website URL: https://www.addbusinesspoint.nl/goes. Hier uiteraard je eigen website.
Campaign Source: Google
Campaign Medium: organic
Campaign name: Mijn bedrijf ADD Goes
Maak hieronder een kopie van de URL en kopieer deze daar waar nu je website staat vermeld.
Dit kan je vinden via “informatie” aan de rechterkant in Google mijn bedrijf.
Heb je Analytics nog niet ingeregeld regel bovenstaande dan wel al vast in. Als je later al je vestiging moet aanpassen is dat een flinke klus.
Om je bedrijf een flinke boost te geven wat betreft uitstraling kan je er voor kiezen om meerdere vestiging bij ons af te nemen.
Als je al een vestigingsadres, service kantoor of virtueel kantoor afneemt krijg je hier een flinke korting op.
Vraag hiervoor een offerte aan via www.flex4medics.nl/offerte en vraag mij je een mooi voorstel te maken.
Google Mijn Bedrijf is een ijzersterke tool om je SEO verder te optimaliseren op lokaal niveau. Maar dit kost wel tijd.
Wil je SEO technisch gezien goed blijven scoren met deze tool dan is het van belang om je profiel steeds te blijven updaten.
Als je niks te melden hebt pas dan in ieder geval geregeld je algemene teksten aan. Dan doe je in ieder geval iets om Google tevreden te houden. Beter is om ook het actief aan de slag te gaan met producten en posts.
Een ander ontzettend belangrijk item zijn foto’s. Heul veul foto’s. Vermeldingen met meer dan 100 foto’s ontvangen 20 keer meer website klikt.
Een vermelding met maar 1 foto krijgt 65% minder klikken dan een gemiddelde vermelding (11 foto’s).
Dus zorg voor veel foto’s.
Via MyADD kan je foto’s van het gebouw downloaden waar je bent gevestigd via de knowledge base.
De conclusie die ik kan trekken na weken en weken met Google Mijn Bedrijf aan het sleutel te zijn geweest is dat dit een super krachtige marketing tool is.
Je moet dit echt gaan inzetten om je SEO resultaten te verbeteren. Het is vrij makkelijk in te regelen. Maar dan nog het bijhouden.
Je kan dit het beste inplannen in je agenda om er geregeld iets mee te doen. Of besteed het uit aan iemand die handig is met teksten. Een virtual assistant (VA) ofzo.
Laat je VA op gezette tijden Google Mijn Bedrijf bijhouden. Er is altijd wel iets melden.
Maak het profiel zelf compleet om gevoel te krijgen bij de werking.
De SEO kracht zit hem voornamelijk in het lokale karakter. Richt je ook lokaal met je profiel. Werk je in een grotere regio neem dan meerdere vestigingen bij ons af.
Zorg ervoor dat je op pagina 1 komt van de zoekresultaten van Google.
Vermeld altijd een vast telefoonnummer. Dit geeft je zoveel meer resultaat om het een vast nummer meer vertrouwen geeft dan een mobiel nummer. Ja, zelfs nu iedereen mobiel bereikbaar is.
De waarde van het vaste nummer bij het eerste contact is vele malen hoger tov mobiel.
Heb je nog geen vast nummer, vraag er direct 1 aan via https://www.addtelecom.nl/netnummers-nederland/
Dit is de laatste versie van de reeks Google Mijn Bedrijf. Ik heb de komende tijd nog heel veel werk om alle vestigingen en labels online te krijgen.
Ik ben benieuwd naar jouw resultaten.
Een ding weet ik zeker. Dit wordt een vast onderdeel van mijn SEO strategie. Dit is echt goud.
Dit artikel zal via de knowledge base steeds verder worden uitgewerkt en up-to-date worden gehouden.
Remember: The best place to hide a dead body is page 2 of Google search results.
Florentijn van den Bos – ADD::Flex4you
Geplaatst op: 15 februari 2021