Hoogwaardige praktijk- en behandelruimtes
Speciaal voor (para)medici
Door heel Nederland
Geen vast contract nodig

Search Engine Marketing

Nu we de inleiding coderen ook achter de rug hebben, lijkt het me leuk om verder te gaan hoe we die leuke site die je hebt gemaakt dan ook aan de man kunnen brengen. 

Zoekmachinemarketing is een zeer effectief digitaal marketing kanaal. Door middel van zoekmarketing kan je de zichtbaarheid van je website in de resultaten van zoekmachines vergroten met betaalde en onbetaalde methoden.

SEM is belangrijk omdat zoekverkeer doelgericht is en dus waardevoller dan elke andere vorm van verkeer die je met andere promotiemethoden kunt krijgen.

Zoekmachinemarketing kent twee hoofdsoorten: SEO (Search Engine Optimization) en PSA (Paid Search Advertising).

 

SEO is de manier om gratis verkeer van zoekmachines te krijgen door hoge posities in de SERPs te bereiken en Betaalde zoekadvertenties zijn het proces waarbij je betaalt om je advertenties op de resultatenpagina’s van zoekmachines te laten verschijnen.

Er zijn een aantal technieken die je kunt volgen om je aanwezigheid in zoekmachines (organisch) te verbeteren en om hogere posities voor je advertenties te bereiken.

Zoals hierboven vermeld, worden die gegroepeerd in twee hoofdtypen, SEO en PSA.

 

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Zoekmachine optimalisatie of SEO is het proces waarbij je je website optimaliseert om voor bepaalde trefwoorden een hogere rangschikking in zoekmachines te bereiken.

Tot 10 jaar geleden ging SEO over keyword stuffing, het publiceren van middelmatige inhoud en het opbouwen van links, maar dat is nu niet meer het geval.

SEO is complexer geworden en om het goed te doen, moet je rekening houden met een aantal parameters.

Om het hele proces gemakkelijker te maken, wordt het onderverdeeld in de volgende SEO soorten:

 

Technische SEO – optimaliseer je website voor het crawl en indexeer proces, zodat zoekmachines je website kunnen ontdekken, lezen en begrijpen.

On-Page SEO – optimaliseer alle pagina’s van je website een voor een en geef zoekmachines de juiste signalen om te begrijpen waar je website en afzonderlijke pagina’s over gaan.

Off-Page SEO – promoot je website op het internet, krijg backlinks van goede kwaliteit en bewijs aan de zoekmachine algoritmen dat je website het verdient om op een van de topplaatsen te staan voor de zoekwoorden die je wilt.

 

Je kunt ook andere termen tegenkomen die specifieke aspecten van SEO beschrijven, zoals:

 

Content SEO – geef zowel gebruikers als zoekmachines de inhoud die ze willen en houd ze tevreden

Lokale SEO – optimaliseert je website zodat mensen je fysieke winkel kunnen vinden en bezoeken

e-commerce SEO – SEO regels die alleen voor eCommerce websites gelden.

Mobiele SEO – maak het gebruikers gemakkelijk om je website te vinden en te gebruiken terwijl ze onderweg zijn en vanaf hun mobiele of tablet-toestellen.

 

Waarom is SEO belangrijk?

Hogere rankings, meer verkeer: Als je doel met zoekmarketing is verkeer naar je website te krijgen zonder voor advertenties te hoeven betalen, dan is SEO de weg die je moet bewandelen.

 

Zoals hierboven vermeld krijgen de websites die in de top 3 posities van de organische resultaten verschijnen meer dan 60% van het verkeer – Deze statistiek alleen al verklaart het belang van SEO.

 

Zoekmachine verkeer is doelgericht: Open Google en zoek naar wat je maar wilt. De websites die op de topposities verschijnen krijgen dagelijks duizenden bezoeken van Google.

 

Afhankelijk van de trefwoorden die je gebruikte, verdienen ze waarschijnlijk duizenden dollars aan inkomsten (uit reclame of verkoop van hun eigen producten of diensten), want zoekmachine verkeer is zeer doelgericht.

 

In tegenstelling tot verkeer dat van Facebook of andere sociale media netwerken komt, converteert organisch verkeer beter, omdat de gebruikers een duidelijke bedoeling voor ogen hebben voor ze iets in Google intikken en het niet alleen voor nieuwsgierigheid of ontspanning is.

 

Behalve verkeer biedt SEO nog een aantal andere voordelen en die kunnen samengevat worden in de volgende:

 

Vertrouwen en erkenning: Gebruikers vertrouwen zoekmachines omdat ze weten dat die strenge regels hebben over welke websites in de zoekresultaten getoond worden, en op hun beurt vertrouwen ze websites die op de topposities staan.

 

Vertrouwen levert niet alleen meer conversies op, maar het vergroot ook de herkenning en merkbekendheid en dat maakt je digitale marketing inspanningen in andere kanalen gemakkelijker.

 

SEO kan je begeleiden bij het maken van betere websites: SEO gaat niet alleen over zoekmachines maar vooral over gebruikers. Om een volledig voor zoekmachines geoptimaliseerde website te hebben, moet ze eerst voor gebruikers geoptimaliseerd worden en dat is waar het bij SEO om gaat.

 

Betaalde zoekadvertenties (PSA)

Behalve organisch verkeer van zoekmachines te krijgen, is de andere manier om te profiteren van de miljoenen gebruikers die dagelijks zoekmachines gebruiken en gericht verkeer naar je website te krijgen, via betaalde advertenties.

Als sinds het begin van deze business maak ik optimaal gebruik van SEO. Het lijkt gratis maar het kost toch veel geld.

Het maken van teksten kost geld of tijd, heel veel tijd. Hierdoor lijkt het in de eerste instantie een goedkope oplossing maar is dit zeker niet.

 

Ik heb teksten al jaren op de site staan en zijn nog steeds succesvol. Het uitrollen van SEO levert iedere dag nieuwe klanten op … en natuurlijk het schrijven van de bekende niet zakelijke verhaaltjes.

Wat je SEO-ranking enorm kan verbeteren is Google Mijn Bedrijf. Ook dit is gratis maar het kosten weer veel tijd om het goed in te regelen en bij te houden.

 

Eerder dit jaar heb ik een meerdere stukken over geschreven hoe je stap voor stap naar een goed profiel in Google Mijn Bedrijf kan werken.

 

De basis hiervoor is een adres. Dat kan je natuurlijk bij mijn bedrijf krijgen. Eenmaal een adres bij ADD::Flex4you afgenomen en je kan je aanmelden bij Google Mijn Bedrijf. Als je er ook een lokaal telefoonnummer bij vermeld scoor je helemaal goed.

 

Wil jij volgend jaar ook goed scoren, scoor dan nu eerst een offerte voor een vestigingsadres op https://www.addbusinesspoint.nl/offerte-aanvragen-definitief/ en je ontvangt in no-time een offerte.

 

Dit jaar willen we nog snel wat contracten sluiten dus als je een mail stuur of mij belt zorg ik dat je een mooie deal krijgt.

 

Florentijn van den Bos – ADD::Flex4You

Terug naar overzicht

Geplaatst op: 25 december 2021