Hoogwaardige praktijk- en behandelruimtes
Speciaal voor (para)medici
Door heel Nederland
Geen vast contract nodig

Het leven kost al genoeg! Tip van de Maand: Gratis business email instellen

Omdat het leven al genoeg kost had ik je vandaag graag even op iets gewezen dat je waarschijnlijk niet wist dat j in een kwartiertje tijd wat geld kan besparen.

Een gepersonaliseerde email op je eigen domein is een geweldige zakelijke zet. Het is een subtiele manier om je naamsbekendheid te vergroten en te verbeteren en is een prachtig marketing hulpmiddel. Met een platform die de meeste onder ons gebruiken, cPanel, heb je de mogelijkheid om gratis branded emails te maken.

Deze vorm van branding helpt om ervoor te zorgen dat klanten je bedrijf zelfs aan een e-mail kunnen herkennen. Het hebben van een aangepaste e-mail tilt je e-mailmarketing naar een ander niveau. Daarom bieden we webhosting met e-mail, waarmee je op maat gemaakte e-mails kunt maken.

Redenen waarom je een eigen e-mailadres nodig hebt

Is het hebben van een eigen e-mail belangrijk? Het eenvoudige antwoord is, ja. Daarom moet je bij het maken van een website het beste webhosting en domein pakket nemen. Hier zijn enkele redenen die we duidelijk maken waarom het hebben van een aangepaste e-mail een geweldige zakelijke zet is.

  • Het ziet er professioneel uit
  • Het schept een duidelijk verband tussen je bedrijf en e-mail.
  • Een e-mail met een merknaam brengt je bedrijf voor je op de markt.
  • Geeft je volledige controle over je e-mail
  • Het is gratis (als je de stappen volgt die ik hier zal opsommen voor je, i.p.v een zoveelste subscriptie toe te voegen aan je lijstje!)

Het is gemakkelijk in te stellen. Log gewoon in op je hosting account. Ga naar je cPanel dashboard. Kies beheren van e-mails. Maak dan eenvoudig een ‘new user @ your domain’ aan voor je e-mailadressen. Het mooiste is dat je geld kunt sturen naar waar het het meest nodig is en zo kunt besparen.

Hoe een gemerkt e-mailadres instellen

Nu je het belang van een merkmailadres begrijpt, vraag je je misschien af: ‘hoe kan ik er een aanmaken?’ Het is eigenlijk een eenvoudig proces.

Stap 1: Investeer in een webhosting met e-mail account.

Als je al een website voor je bedrijf hebt, kun je deze stap overslaan. Zo niet, dan moet je investeren in webhosting van hoge kwaliteit en een domein. Bij veel webhostingpakketten (zoals die van yoursite.com) krijg je gratis e-mailadressen. Of je nu webhosting en domeinnamen wilt, of een basis gedeeld hosting plan of een geavanceerd dedicated server plan. Als het hostingbedrijf dat je nu gebruikt geen webhosting met e-mail aanbiedt, dan is het tijd om te overwegen over te stappen op een bedrijf dat dat wel doet (zoals het onze).

Stap 2: Bepaal een naamgevingsconventie.

Zorg ervoor dat je een eenvoudige domeinnaam hebt. Dat wil zeggen dat hij gemakkelijk uit te spreken en gemakkelijk te spellen is. Een naamgevingsconventie lijkt misschien niet belangrijk als je momenteel een eenmanszaak runt. Maar als je bedrijf eenmaal begint te groeien, zul je consistentie willen. Je kunt proberen een van de volgende traditionele formaten te gebruiken:

firstname@mybusiness.com

lastname@mybusiness.com

firstinitiallastname@mybusiness.com

Stap 3: Maak je gratis aangepaste e-mail met cPanel.

Nu je aan de voorwaarden hebt voldaan, is het tijd om je gratis aangepaste e-mails te maken. 

  • Log in op je webhosting account het brengt je naar het Klantendashboard
  • Navigeer van daaruit naar Producten en Diensten en kies het plan dat je wilt bijwerken
  • Als je het plan gekozen hebt, kom je op het webhostingdashboard, klik op Email Accounts en dit brengt je naar je cPanel beheerpagina.
  • Klik op Create (voor een nieuwe e-mail).
  • Vul in het veld Email de gebruikersnaam voor je emailadres in.
  • Voer een wachtwoord in of genereer een wachtwoordKies de hoeveelheid opslagruimte die je voor je inbox wil
  • Klik op Maken.

Stap 4: Stel je e-mailprogramma in. (Facultatief)

Nadat je cPanel gebruikt hebt om je e-mail aan te maken, kun je je nieuwe e-mailadres instellen een e-mail programma naar keuze. Enkele populaire opties zijn MacMail, Outlook, Thunderbird, Gmail en mijn persoonlijke (gratis) favoriet BlueMail.

Contact met ADD Business Point dat verloopt nog steeds via dezelfde kanalen natuurlijk!

Florentijn van den Bos – ADD::Flex4you

Chief Flexwork Officer

Terug naar overzicht

Geplaatst op: 26 april 2022