Verkeer naar je bedrijfswebsite in 2022
Hoe je zakelijke website vaker gevonden & bezocht wordt
••
Wat ging het enkele jaren terug een pak makkelijker om je bedrijfswebsite aan de man te brengen. Je zorgde ervoor dat je pagina enkele trefwoorden had en dat de trefwoorden op de juiste plaatsen stonden zodat de zoekmachines ze konden vinden. Dat was het.
Maar in de begindagen leek het “wereldwijde web” erg op het natuurkundemodel van het zonnestelsel – een paar planeten die rond de zon cirkelen.
De situatie is vandaag de dag heel anders, nu zoekwoorden er niet eens meer toe doen en je website het opneemt tegen een heel melkwegstelsel van websites, blogs, en forums.
De toekomst van marketing wordt op dit moment herschreven. Met de opkomst van sociale media zien bedrijven het organische verkeer op hun bedrijfswebsites afnemen.
Met deze verschuiving past de digitale marketing industrie zich aan en vindt ze andere manieren voor bedrijven om de aandacht van het publiek te krijgen.
Als eerste voorop is de inhoud
Inhoud is niet alleen koning; het is het hele hof. Geef je klanten een reden om te bezoeken door ervoor te zorgen dat er iets voor hen bij zit – het product (de producten) of de informatie waar ze naar op zoek zijn.
Zorg voor een oproep tot actie op elke pagina. Maak je bezoekers duidelijk wat het is dat je wilt dat ze doen, of dat nu het aanmelden voor een nieuwsbrief is of het kopen van een product.
Maak je inhoud gemakkelijk te delen. Plaats prominente deelknoppen op je inhoud om het mensen gemakkelijk te maken je inhoud te delen op Facebook, LinkedIn, Reddit, Google+, Pinterest, enz.
Schrijf en plaats, indien mogelijk, enkele quizzen op je site. Toen BuzzSumo de sociale deelpeilingen van meer dan 100 miljoen artikelen van een periode van 8 maanden analyseerde, ontdekten ze dat 8 van de top 10 meest gedeelde artikelen quizzen waren.
Werken quizzen niet? Maak een paar infographics. Die zijn ook erg deelbaar!
Overweeg gastplaatsing op andere websites die ook je doelmarkt bedienen. De link terug van zo’n site met een grote aanhang kan een echte traffic driver zijn.
Gebruik meetgegevens zoals Google Analytics
Om te analyseren hoe je sitebezoekers met je inhoud omgaan en uit te zoeken hoe je je inhoud kunt bijstellen om je conversie te verhogen.
Maak een regelmatige e-mail nieuwsbrief – en geef je website bezoekers op al je zakelijke website pagina’s de gelegenheid zich daarvoor in te schrijven.
Bied op je website toegevoegde waarden aan die met je bedrijf te maken hebben en je doelmarkt zullen aanspreken. Dit kunnen affiliatie programma’s zijn, boeken, en aanbevolen links.
Meer ideeën voor het aanbieden van toegevoegde waarde: Bied een gratis e-book of white paper aan op je site. De grootte ervan doet er niet toe als je het gratis aanbiedt. Zorg ervoor dat het specifiek voor je ideale klant geschreven is – en laat website bezoekers weten dat ze het e-book of white paper aan anderen kunnen doorsturen.
Zoekmachines zorgen nog steeds voor de meeste bezoekers van veel websites, dus zorg ervoor dat je site zoekmachine-vriendelijk is.
Zorg ervoor dat elke pagina van je bedrijfswebsite goed geoptimaliseerd is voor zoekacties. Hulp nodig? Kijk eens in Google’s Startgids voor zoekmachine optimalisatie.
Besteed speciale aandacht aan het maken van je meta description tag.
Het is de beschrijving van je webpagina die meestal in de resultaten van zoekmachines verschijnt. Hoe beter hij geschreven is, hoe groter de kans dat je pagina de klik wint.
Gebruik rich snippets op je pagina’s, indien van toepassing. Rijke snippets geven je potentiële website bezoekers gedetailleerde informatie over je inhoud in de zoekresultaten van Google – informatie die hen ertoe kan brengen op jouw pagina te klikken in plaats van op die van iemand anders.
Werk je website regelmatig bij. Zoekmachines houden van verse inhoud (en het geeft je ook iets om in de sociale media te promoten).
Controleer de links op je bedrijfswebsite regelmatig om te zien of ze allemaal werken. Gebruik een gratis link checker zoals Xenu’s Link Sleuth of Online Broken Link Checker.
Vorig jaar heb ik de handleiding om Google Mijn Bedrijf in te zetten geschreven.
Heb je deze gemist, via MyADD kan je deze nog opvragen.
De belangrijkste basis om te starten is wel een zakelijk adres hebben. Als je nog steeds op je huisadres staat ingeschreven is dit niet het meest ideale visitekaartje.
Maak een offerte via https://www.addbusinesspoint.nl/offerte-aanvragen-definitief/ en begin met de perfecte zakelijke uitstraling.
De volgende stap is het vullen van Google Mijn Bedrijf en zorgen je hiermee je doelen gaat bereiken.
Zo wordt je echt goed gevonden met de content die creëert. Bovendien is Google Mijn Bedrijf nog gratis ook!
Florentijn van den Bos :: ADD – Flex4You
Geplaatst op: 9 februari 2022